nummernitton.blogg.se

Semester!!

Publicerad 2017-07-15 08:39:35 i Allmänt,

Sådär ja, nu är det semester även för mamman i huset.
Igår skuttade jag ut från jobbet och kommer tillbaka om 4 veckor.
Känns bra...även om ja faktiskt kunnat tänka mig att jobba några dagar till.
Men nu är jag inställd på semester så det är dags att komma i semestermood.
 
 
 
Min största prio denna semester är lugn o ro, avkoppling.
Hälsan och välmåendet det senaste halvåret har inte varit den bästa.
Hoppas kunna förbättra det lite under ledigheten.
Därmed inte sagt att jag bara vill vara hemma och sova, nej nej...jag vill såklart göra roliga saker som får mig att må bra.
Träffa vänner, åka iväg och få miljöombyte, greja hemma med hus och trädgård, stranddagar, grillkvällar...ja allt det där som hör sommaren till.
Men jag måste också prioritera att pausa och ibland säga nej ( när viljan är starkare än orken).
Jag har lite att jobba på där, men hoppas dessa veckorna ska ge mig lite förbättring iallafall.
Och gör det inte det...då får det nog bli ett nytt läkarbesök efter semestern.
 
Veckan som gått har dock blivit en liten smygstart och nedtrappning inför semestern.
Vanligtvis är det ju tvärtom...fullfart ända in till första semesterdagen o då är man heelt slut.
Misstaget många gör, saker ska slutföras på jobbet,man vill hinna detta o detta...o kanske detta innan semestern.
 
Vi hade en riktigt skön helg förra helgen...en middag hos bästa vänfamiljen på lördagen, en härlig kväll och i deras sällskap mår jag alltid bra.
Söndagen spenderades i trädgården med diverse fix, men också tid att bara vara. Kvällen avslutades på en av de fina öarna i vår skärgård.
På måndagen var det jobb för mig igen och resten av familjen åkte till stugan.
Där stannade de sedan till fredagen.
Med andra ord har jag varit helt själv efter jobbet och det har varit sååå skänt och välbehövligt.
Har alltid haft ett stort behov av att vara själv ibland, och får jag inte det...då märks det, på mitt humör.
Så detta var välbehövligt.
Att få styra över sin egen tid, äta är jag vill, lägga mig när jag vill, slippa konflikter o småtjafs.
Återhämtning.
En kväll satt jag bara vid tv:n och kollade netflix, en kväll hade jag en god vän här på fika o en härlig pratstund, en kväll var jag på middag med bästa middagsgänget och en kväll påbörjade jag rivning av verandan som ska byggas om under semestern.
När familjen kom hem igåt möttes de av en mamma som var glad och hade energi.
En självklarhet för många, men har inte varit det här på sista tiden.
Dåligt samvete för att jag njutit av att vara utan familjen...nej det tänker jag inte tynga mig själv med...och självklart betyder det inte att jag inte vill vara med min familj ( om någon tänker de tankarna).
 
Nu är det lördag och solen strålar ute.
Dags att ta tag i dagen.
På dagens agenda står rivning, besök på tippen o en grillkväll hos en annan av L´s kompisar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela